Jeg bor ikke i Sverige, kan jeg handle på duab.se?
Vår e-handel er rettet mot kunder bosatt i Norden. Vi leverer ikke til andre land. Du finner landsvelger lengst opp på siden.
Er prisene som vises på duab.no inkludert eller eksklusive mva?
På duab.no kan du velge om du vil vise priser med eller uten mva. Dette gjøres ved å bruke skjemaet øverst til høyre. Kostnader for frakt og eventuelle betalingsgebyrer kommer i tillegg.
Hvordan betaler jeg for varene mine?
Handler du via duab.no velger du mellom kortbetaling med bank eller kredittkort som er koblet til Mastercard eller Visa, faktura eller delbetaling. Alle betalingsmåter er enkle og sikre. Betalingsmåter leveres av vår partner Walley hvor du også vil motta en eventuell faktura. Alle fakturaproblemer håndteres av Walley.
Kan jeg endre bestillingen min på duab.no?
Når du har lagt inn en bestilling vil du motta en ordrebekreftelse til den e-postadressen du oppga og det er da ikke mulig å gjøre endringer i bestillingen. Hvis du ønsker å gjøre endringer, anbefaler vi at du legger inn en ny bestilling så snart som mulig og samtidig gir oss beskjed på kontakt@duab.no at din tidligere bestilling skal kanselleres.
Jeg har kjøpt varer via duab.no, hvor er kvitteringen/fakturaen min?
Etter at din bestilling er sendt fra oss, vil du motta en kvittering eller faktura på e-postadressen du oppga ved bestilling.
Hvordan blir varene jeg kjøpte via duab.no levert og hvor lang tid tar det?
På hvert produkt er det oppgitt hvor lang tid det tar før produktet sendes fra vårt lager, hvortil kommer distributørens leveringstid og disse utgjør til sammen total estimert leveringstid oppgitt i virkedager. For adresser nord for Sundsvall og Gotland kan det legges til en ekstra leveringsdag.
Din bestilling leveres som standard for henting på ditt nærmeste utleveringssted. Tunge og klumpete forsendelser leveres som stykkgods via hjemlevering.
For bestillinger som går nord for Sundsvall og Gotland kan det komme en ekstra dag med ekstra levering. Duab forbeholder seg retten til å velge best mulig leveringsmetode for gjeldende bestilling. Les mer om de ulike leveringsmetodene nedenfor.
Levering til leveringssted
For levering til leveringsstedet vil bestillingen bli sendt til det leveringsstedet som er nærmest din angitte leveringsadresse. Varsling skjer via tekstmelding. Oppgi derfor et telefonnummer som kan motta tekstmeldinger ved bestilling.
For å finne ditt nærmeste utleveringssted, se vår partner [url data-url = https: //www.postnord.se/vara-verktyg/hitta-servicestalle data-post-id = undefined] PostNords søkefunksjon [/ url].[/h2]
Hjemlevering
Varene som på grunn av dimensjoner eller vekt ikke kan leveres til utleveringssted, leveres alltid som stykkvarer med hjemlevering. Levering skjer primært på dagtid, men mulighet for kveldslevering er tilgjengelig avhengig av leveringsadresse og størrelse på forsendelsen. Du velger selv hvilken dag eller tid du ønsker å motta leveringen. PostNords leveringstid er normalt noen dager lengre ved hjemlevering.
Levering skjer til adressen oppgitt i bestillingen. Varsling skjer via tekstmelding. Oppgi derfor ved bestilling et telefonnummer som kan motta tekstmeldinger og hvor du kan nås både på dagtid og kveldstid.
Ved varsling mottar du som kunde en SMS med en rekke muligheter for leveringstider. Du velger leveringstid ved å svare på tekstmeldingen. Dersom ingen av tidene passer, kan du ringe PostNord på nummeret som er oppgitt i tekstmeldingen for å avtale annet leveringstidspunkt.
Levering skal skje innen 14 dager etter at første melding er sendt ut. Etter det returneres bestillingen til Duab og du som kunde belastes med en kostnad for både frakt og returfrakt.
Ved levering vil din ID og signatur være nødvendig som bekreftelse på at forsendelsen er mottatt. Levering skjer til port eller tomtegrense. Forhandleren tar seg ikke av paller og emballasje. Ved retur skal forsendelsen pakkes på pall med emballasje, så husk å lagre denne til du er sikker på å beholde varene.
Hva gjør jeg hvis jeg ønsker å bytte, returnere eller klage på en vare?
Informasjon er tilgjengelig her: Angrerett, retur & reklamasjoner
Hva skjer hvis jeg ikke har hentet bestillingen min?
For bestillinger som ikke hentes vil du bli belastet 150 NOK for returfrakt.