Hjem / Skog & hage / Motorsager & skjæreutstyr / Motorsager / Stihl / Stihl MS 462 C-M VW, 3/8" RS 1,6 mm, sverdlengde 50 cm Motorsag - skogbruk
MS462CM_ACTION_XXVIII.jpg
MS462CM_ACTION_XXIV.jpg
MS462CM_ACTION_XLIV.jpg
Stihl MS 462 C-M VW, 3/8" RS 1,6 mm, sverdlengde 50 cm Motorsag - skogbruk
MS462CMVW_I.jpg
MS462CM_ACTION_XXVIII.jpg
MS462CM_ACTION_XXIV.jpg
MS462CM_ACTION_XLIV.jpg
Stihl MS 462 C-M VW, 3/8" RS 1,6 mm, sverdlengde 50 cm Motorsag - skogbruk
MS462CMVW_I.jpg
Stihl

Stihl MS 462 C-M VW, 3/8" RS 1,6 mm, sverdlengde 50 cm Motorsag - skogbruk

20 150,00 kr
Nettlager - På lager

Dette produktet kan kun kjøpes i trinn på 1 enheter

  • 14 dager åpent kjøp
  • Raske leveranser
  • Personlig service

Produktspesifikasjon:

  • Drivkraft
    Bensin 2-takts
  • Sylindervolum
    72.2 cm³
  • Effekt
    4.4 kW
  • Inkludert skjæreutstyr
    Ja
  • Oppvarmet håndtak
    Ja
  • Sverdfeste
    3003
  • Sverdlengde
    20 tum
  • Sverdlengde
    50 cm
  • Kjededeling
    3/8''
  • Drivlenker
    72
  • Drivlenkebredde
    1,6 mm
  • Kortnummer
    RS
  • Fildiameter
    5,2 mm
  • Kjedehastighet maks effekt
    21.7 m/s
  • Kjedehastighet ved 133 % motoreffekt
    28.9
  • Vekt uten skjæreutstyr
    6.1 kg
  • Justerbar oljestrøm
    Ja
  • Tennplugg
    NGK CMR6H
  • Lydnivå
    119 dB(A)
  • Lydtrykknivå
    108 dB(A)
  • Garanti
    2 år
  • Artikkelnummer1000083535
  • Produsentnummer11422000029
  • VaremerkeStihl
  • KategoriStihl
  • DokumentBruksanvisning Stihl MS 462 C-M.pdf

Produktbeskrivelse

Lettest og rappeste motorsag i 70-kubikk klassen. Ekstremt godt vekt/effektforhold med en fantastisk akselerasjon. Passer til kvisting og kapping av mellomstort trevirke. Fullt utstyrt med M-Tronic for optimal motoreffekt i alle moduser, HD2 filter med lange rengjøringsintervaller, elektrisk forgasser- og håndtaksvarme for bedre komfort, integrerte muttere i kjededekselet som forenkler kjedebytte samt verktøyløste tanklokk som forenkler påfylling av drivstoff og kjedeolje.

Antivibrasjonssystem

I eksakt beregnede buffersoner reduseres vibrasjonene som skapes av motoren og det roterende sagkjedet. Det gjør sagingen sikrere og mindre slitsomt.

Dekompresjonsventil

STIHL dekompressjonsventil gjør starten lett og komfortabel. Ventilen reduserer kompressjonstrykket i sylinderen og dermed motstanden i startsnoren.

ElastoStart

Primeren, den manuelle drivstoffpumpen, dekompresjonsventilen og ElastoStart-håndtaket, et fjærende startshåndtak, reduserer tilsammen motstanden i startsnora med 50 %.

HD2 spesialfilter

HD2 luftfilteret av PET-materialet har mikroskopiske luftspalter som hindrer at selv små støvpartikler kommer inn i motoren. Dette reduserer motorens slitasje og forlenger maskinens levetid. Filterets store overflate øker også intervalltiden mellom hver rengjøring. Kan enkelt rengjøres med såpe og vann.

Integrert låsemutter

Når du bytter skjæreutstyr sitter låsemutteren alltid igjen og det er derfor ingen risiko for at du skal miste den.

Kjedestramming fra siden

Kjedestrammingen sitter lett tilgjengelig på siden og utføres enkelt med et verktøy som følger med sagen. Du risikerer ikke at hånden kommer for nært kjedet slik som ved kjedestramming forfra.

Kombibryter med stoppknapp-funksjon

For kaldstart trenger STIHL M-Tronic bare og stilles i startstilling på kombibryteren. Etter start kan du umiddelbart gi full gass. Når sagen slås av sørger stoppknapp-funksjonen til at kombibryteren automatisk går tilbake til driftsstilling. Den varme maskinen kan dermed startes på nytt direkte.

Kompensator

Regulatoren i forgasseren hindrer drivstoffblandingen i å bli for fet ved økende tilsmussing av luftfilteret. STIHL kompensator registrerer dersom luftmengden minsker og struper da drivstofftilførselen slik at drivstoff-/luftblandingen alltid holdes optimal, selv om filteret er nesten helt tett. Filteret i en STIHL motorsag får derfor lange rengjøringsintervaller.

Langtids luftfiltersystem med forfiltrering

Innsugingsluften settes i rotasjon av svinghjulet. Sentrifugalkraften slipper ut større støvpartikler over den avgrensede rampen. Luften som når luftfilteret via en innsugingskanal er så godt som fri for partikler. Til sammenligning med vanlige filtersystem bidrar dette til mye lengre rengjøringsintervaller.

Lavt vekt-/effektforhold

STIHLs MS 462 C-M er den letteste proffsagen i sin kubikk-klasse. Spesielle komponenter, som sylinder med skråstilte kjøleribber, kompakt kjededrevsdeksel, lett veivhus, et meget lett svinghjul og lettvektssverdet Rollomatic ES Light gir merkbart lavere vekt.

Optimert kjededrevsdeksel

Det flate og smale kjededrevsdekselet med integrerte glidelister og styrekanter gjør at man bruker mindre kraft ved kvisting, samtidig som det gir en meget god flisutmating. Dette gjør at sannsynligheten for pakking av flis i dekselet reduseres betraktelig.

STIHL 2-MIX motor

STIHLs drivstoffgjerrige 2-MIX motor med 1-i-4 kanalteknologi er meget effektsterk og har en enorm trekkraft, samtidig som drivstofforbruket er opptil 20 % lavere sammenlignet med lignende STIHL 2-takts motorer uten 2-MIX teknologi. Utslippet reduseres samtidig med opptil 50 %. Den oppfyller det europeiske avgassdirektivet EU II.

STIHL Ematic med optimert oljepumpesystem

Med det optimerte oljepumpesystemet, kan oljeforsyningen økes. Spesielt under støvete forhold eller arbeid med lange sverd, er dette en fordel.

STIHL M-Tronic (M)

Den helautomatiske motorstyringen regulerer tenningstidspunktet og drivstoffdoseringen i enhver driftstilstand.Sikrer alltid optimal motoreffekt, konstant maksimums-turtall og svært god akselerasjon. I tillegg memorerer M-tronic innstillingene fra forrige gang du brukte maskinen.

Varme i forgasseren

Elektronisk forgasservarme (V) er termostatstyrt og slår seg på automatisk ved behov og forhindrer på den måten isdannelse ved svært lave temperaturer.

Varme i håndtaket

Varme i håndtaket (W), en behagelig detalj når det er kaldt og fuktig ute. Det oppvarmede håndtaket holder hendene varme og gjør arbeidet lettere og mer behagelig. Slås av og på manuelt etter eget behov.

Verktøyløst tanklokk

Den ene halvdelen av lokket kan vippes opp slik at tanklokket manøvreres som en vingemutter. Dette gjør at det ikke trengs noe verktøy når tanklokket skal åpnes eller lukkes.